pátek 19. září 2014

Příběh o nové rýži.


Někdy před prázdninami nám náš dodavatel rýže - firma Cano oznámil, že druh rýže, který jsme odebírali, už nebude dovážet do ČR. Následující řádky jsou o tom jak jsme hledali a našli novou rýži pro Avatár.

"Curtiriso rýži 5 kg máme pouze parboiled, jinou prozatím nebudeme dovážet." Touto stručnou zprávou začíná náš příběh.

 Pokud se něco "nedaří", můžeme reagovat vždy dvěma způsoby. Jako vítěz = za to mohu - a mohu to tedy také ovlivnit. A nebo jako poražený = oni za to mohou - a já s tím nemohu udělat zhola nic.
Životní filosofie Avatáru je, jak jistě tušíte : ), filosofií vítěze, filosofií, která dává sílu, radost a naději. 
Využili jsme tedy této situace jako výzvu k prozkoumání místního trhu s rýží, a jako příležitost posunout projekt restaurace Avatár zase o kousek výše. 

S pomocí Google jsme oslovili dvě firmy jejichž nabídka se nám líbila - Griffin a Krup. U firmy Grifiin se nám líbila cena Jasmínové rýže a u Krup zase chuť rýže Ribeira. Positivní zprávu jsme však dostali pouze od Griffinu. Krup do ČR zatím nedováží - "Hľadáme distribútora pre ČR, rokujeme s viacerými ..." A Griffin nám napsal: "Vaší objednávku jsem převzal a během tohoto týdne Vám ji přivezeme na adresu Vaší restaurace".

Po dvou týdnech : ), kdy jsme čekali a flikovali vaření rýží z Alberta, přišla však od Griffinu zcela jiná zpráva: "Je mi líto, že jsem nemohl splnit své slovo, že Vám tu rýži přivezeme, ale ve Vídni od nás na nějaký čas přestali zákazníci odebírat zboží z důvodu rekonstrukce a tak cesty přes Brno už nemám. Bohužel mě tam šéf nepošle ani s padesáti pytli, jelikož by se nám to nevyplatilo. Tímto se omlouvám..."

Co teď? Zkoušet další firmy? Rozeslat poptávku a čekat? Naštěstí jsme dostali nápad prozkoumat nabídku firmy Rapo, od které bereme většinu koloniálního zboží tj. cukr, sůl, mouky... . A jsme s nimi velmi spokojeni, díky ochotným závozníkům i díky jednoduchému systému objednávání přes internet. Už jsme od Rapa, kdysi rýži brali, ale pak jsme začali objednávat levněji přímo od výrobce. 

V nabídce má Rapo asi deset druhů rýží. Vybrali jsme tedy pět nejdražších druhů (levné druhy rýží se rozváří a obsahují hodně nečistot), a objednali pár balení na zkoušku. 

Z této soutěže, kterou jste v průběhu prázdnin nevědomky prožívali s námi : ), vyšla nejlépe rýže Bask, která nejenže výborně chutná a nerozváří se, ale je také od české firmy a je zabalena do papírových sáčků, které lze snadno recyklovat na "kabelky" a ...

(Nevíte co jsou "kabelky"? Ano také jsem to nevěděl. Jako "náplava" z Čech : ) jsem se musel naučit několik tuctů místního nářečí od manželky a babiček a prababiček našich dětí.) 
Zde vzorek pro zajímavost:
kabelka - použitelný sáček od čehokoliv do kterého se návštěvě dává výslužka, ukládají semínka ze zahrádky na zimu...
křidla - poklička
kolečka - kolečko
...

Nyní jsme tedy už všechny vzorky různých rýží uvařili a nadále budeme používat pouze rýži Bask. Až do té doby, nežli se naskytne nějaká nová výzva a příležitost.
Budeme vám vděčni za vaši zpětnou vazbu jak vám naše nová rýže chutná.
Děkujeme



4 komentáře:

  1. dobrá volba. sám kupuji buď basmatí nebo tuto rýži. připadá mi nejkvalitnější od českého dodavatele a mají ji skoro všude.

    OdpovědětVymazat
  2. Během prázdnin jsem horší kvalitu rýže zaznamenal. Doposavad se žádná rýže nevyrovnala "autentické" italské rýži La Perdiz (ach ta chuť!).

    U rýže Bask mi chybí originalita chuti. Týmu Avatar bych doporučil hledat dále. Proč nenajít kvalitního dodavatele např. rýže Basmati?

    OdpovědětVymazat
  3. V Avataru jsem byla poprve letos v kvetnu a jako ryzovy laik jsem chut ryze ocenila,vsimla jsem si,ze vase ryze je dobra. Nemam teda srovnani s predchozi ryzi,ale tato mi moc chutnala

    OdpovědětVymazat
  4. Děkujeme za všechny zpětné vazby. Rýži Bask stále používáme. Nyní je to však balení o hmotnosti 0,9 kg. Jelikož kilová rýže Bask se po nějakém čase používání ze dne na den změnila a nedala se správně uvařit. 0,9kg balení je však stále v pořádku.

    Rýže Basmati je vnímána jako nejkvalitnější rýže a je to také rýže nejdražší. Dříve jsme ji v Avatáru nějakou dobu používali, ale náš dodavatel (firma Essa) nám jednou dodal místo Basmati rýži rozvářející se a tak jsme s Basmati skončili. Také nám někteří hosté říkali, že je tato rýže cítit "myšinou".

    Na rýži Bask máme nejvíce positivních ohlasů.

    Za které velice děkujeme.
    Váš
    Avatár team

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za tvůj názor, radu atd.
Systém je nastaven i na používání anonymního profilu.
Mezi vložením dvou příspěvků vyžaduje systém časovou prodlevu.